04 de desembre 2006

Mera Himal o Mera Peak (6.461 mts.)

Aquesta piada ens la fet arribar el Cesar Martínez de la seva última expedició a l'Himalaia:

Juntament amb el company Manuel Parrado Segura (CEC) i en Ringui Sherpa (el nostre guia d’alçada), el dia 25 d’octubre a les 9 h del matí vàrem arribar al cim del Mera Himal Central de 6.461 mts. Aquesta muntanya està situada a la serralada de l’Himàlaia (regió de l’Everest - zona oriental de Nepal) i està dins dels límits del Parc Nacional del Makalu.
De Kathmandú anàrem en avió fins a Lukla i amb dos dies de marxa arribàrem a Pangum, petit poblat agrícola, on ens esperaven els porters que havíem contractat i que venien a peu desde Jiri Bazaar.
L’aproximació fins el Camp Base (5.400 m) la vàrem fer en 10 dies, tenint en compte que a Tagnan (4.200 m) i a Khare (4.800 m) férem un dia d’aclimatació a cada lloc.
Un cop al Camp Base (coll del Mera La – 5.400 m) vàrem optar per fer un altre jornada d’aclimatació i vam pujar fins al camp d’alçada (5.800 m) per tornar de nou al camp base a dormir. Aquella mateixa tarda vàrem decidir que a l’endemà intentaríem fer el cim. Això significava fer, d’una tacada, uns 1.100 metres de desnivell, però dormiríem a 5.400 m el que suposa, en teoria, descansar millor i menys fred. No obstant van haver nits que a dins de la tenda vàrem enregistrar temperatures de fins a 12 sota zero. (1)
El dia 25 ens vam aixecar a mitja nit i a la una de la matinada començàvem a
caminar. La nit fou esplèndida amb un cel carregat d’estels i una lluna quasi be plena. Arribar al cim ens va costar 8 h de molt esforç i suportar temperatures de fins a 20 sota zero però, valgué la pena. Del cim estant, amb un dia increïblement bo, ens recrearem gaudint de les meravelloses vistes que ofereix aquesta muntanya: (Everest – 8.848 m) (Kangchendzonga – 8.586 m) (Lhotse – 8.501 m) ( Makalu – 8.475 m) (Cho Oyu – 8.153 m) així com desenes de pics de menor alçada com Ama Dablan – Kang Tega . . . .
Tornar al camp base ens va costar algo més de 4 hores, on arribarem francament cansats. Per recuperar forces decidirem desmuntar el campament al dia següent i a les 6 de la tarda ja érem dins del sac.
A l’endemà començàvem la tornada i 8 dies més tard, al vespre, arribàvem a Jiri Bazaar. Al dia següent i després de 9 hores amb un autobús de línia regular Nepalí tornàvem a estar a Kathmandú. (2)

- Sortida realitzada entre el 8 d’octubre i el 6 de novembre del 2006

- Components de la sortida: Manuel Parrado Segura (CEC) i César Martínez
Isert (CESBoi)
- Sortida organitzada desde BCN amb l’agencia Buddha Treks de Kathmandú

1) La majoria dels grups que van al Mera Himel fan nit al camp d’alçada i així el dia que intenten el cim tenen
menys desnivell a fer. Això però té l’inconvenient de tenir de dormir a 5.800 m (més fred i mal de cap) pel que molta gent no arriba a aclimatar-se bé i han de renunciar a fer el cim. I han dades que diuen que de cada 10 persones que intenten el Mera Himel solament 4 ho aconsegueixen.